Handelsbetingelser

GENERELL OPPLYSNINGER
Summerbird A/S
C/O Steen & Strøm Magasin
9 Nedre Slottsgate
0157 Oslo

Organisasjonsnummer: 812564552
E-post: sogs@summerbird.com 
Telefon:
+47 96 09 78 29
Stiftelsesdato: 15.10.2013

 

SLIK HANDLER DU HOS OSS

For å foreta et kjøp på summerbird.no må du igjennom 5 trinn.

  1. Finn produktet eller produktene som du ønsker å kjøpe og legg de i handlekurven, deretter går du videre til kassen.
  2. Skriv inn personlige opplysninger.
  3. Velg forsendelse-/betalingsmetode.
  4. Godkjenn handelsbetingelsene våre.
  5. Dobbeltsjekk at opplysningene er korrekte og deretter godkjenn kjøpet.

 

BESTILLING
Du kan bestille produktene våre på hjemmesiden vår: summerbird.no. Hvis du har spørsmål til produkter, som ikke er på hjemmesiden er du velkommen til å kontakte oss.   

På summerbird.no kan du bare bestille varer for levering i Norge. Vi leverer for øyeblikket ikke til Mayen og Svalbard.


Varene sendes fra Summerbird i Norge og dermed er merverdiavgift og alle avgifter inkludert i prisen. Prisene er dagspriser. 

 

BETALING
Vi mottar følgende kort: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Maestro og American Express.

Uansett hvilket betalingskort du velger, belastes ingen ekstra avgifter.

Beløpet trekkes først fra kontoen din når produktene dine sendes fra summerbird.no. Det trekkes aldri et større beløp enn det du selv har godkjent ved betaling.

Aller prisene oppgis i norske kroner (NOK). Vi forbeholder oss retten til å endre priser uten forvarsel, men aldri etter gjennomført kjøp.

 

FRAKTPRISER

Levering til hentested koster 100 NOK uavhengig av ordrestørrelse.

 

 

Hjemmelevering koster 60 NOK med kjøp av varer under 500 NOK.

 

 

Fri frakt med kjøp av varer over 600 NOK. 

 

 

 

LEVERING
2-5 hverdager.
 
Bemerk: I travle perioder, i tilfeller med akutt sykdom i våres pakkeri, med interne pakkehåndteringsproblemer hos Bring og lignende kan lenger leveringstid forekomme.

 

SPORINGSNUMMER
Du mottar alltid sporingsnummer på din bestilling.

 

KVALITET
Det blir lagt stor vekt på god kvalitet hos oss i Summerbird. 

 

HVIS DU ANGRER PÅ KJØPET DITT (ANGREFRIST)

Summerbird.no tilbyr 14 dagers full returrett fra den dagen varen er mottatt.
Angrefristen utløper 14 dager etter den dag du;

  • Har mottatt din vare
  • Mottar siste vare av en ordre på forskjellige varer som blir sendt enkeltvis.
  • Mottar det siste parti eller del av en bestilling når det gjelder en avtale om levering av flere partier eller deler. 

Senest 14 dager etter din mottagelse skal du gi beskjed til oss om at du ønsker å returnere ditt kjøp. Kontakt oss på sogs@summerbird.com. Skriv vennligst i emnefeltet at det omhandler returnering av vare.  

Vær oppmerksom på at du ikke kan angre kjøpet ditt med å nekte mottagelse av varen uten at dette er avtalt på forhånd. 

 

RETURNERING
Du skal sende ordren i retur uten å bruke unødvendig tid og aller senest 14 dager etter at du har meddelt til oss at du ønsker å angre kjøpet. Du står selv ansvarlig for alle utgifter i forbindelse med returnering.

Samtidig er du ansvarlig for at varen er forsvarlig innpakket. Du har som kjøper selv ansvar for vare og levering.

Returretten frafaller dersom du bryter forseglingen, og varen på grunn av helsemessige og hygeniske årsaker ikke lenger er egnet til å bli returnert.

 

RETUR

Hvis du angrer kjøpet ditt skal orden sendes til:

STEEN & STRØM 
9 Nedre Slottsgate
0157 Oslo

Att: Summerbird 
(Du kan også returnere ordren personlig på adressen etter avtale. )

 

VARENS TILSTAND VED RETUR

Hvis varen er prøvd (dvs. forseglingen er brutt eller emballasjen er skadet) betrakter vi varen som brukt og du kan kun oppnå en del av, eller ingenting av varens verdi i retur. Det avhenger av varens handelsmessige verdi.

For å få hele kjøpsbeløpet i retur skal du altså behandle varen på samme måte som i en fysisk butikk.

 

TILBAKEBETALING AV KJØPSBELØPET

Hvis du skulle angre kjøpet ditt får du selvfølgelig tilbakebetalt beløpet du har innbetalt når returforsendelsen er mottatt, dersom det ikke er noen ekstra bemerkninger. I tilfelle verdiforringelse fratrekkes det eventuelle beløpet fra kjøpsbeløpet.

Dersom du benytter deg av angreretten refunderes alle betalinger vi har mottatt fra deg, blant annet leveringskostnader (uten ekstra omkostninger som følge av tilleggs valg til egen leveringsform enn den billigste standardleveringen).

Vi refunderer senest 14 dager fra den datoen vi har mottatt en melding om at du har bestemt deg for å angre kjøpet ditt.

Tilbakebetaling gjennomføres med samme betalingsmetode som du valgte å bruke ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre noe annet er avtalt.

Vi kan holde igjen tilbakebetalingen inntil vi har mottatt varen i retur, med mindre du kan fremvise dokumentasjon på at varen er returnert.

 

HVA SKAL JEG SENDE TILBAKE?
Det skal vedlegges en kopi av ordrebekreftelsen.

NB! Vi mottar ikke pakker sendt rekommandert retur. 

 

REKLAMASJON
Kjøpsloven kan benyttes ved varekjøp.

Når du handler på summerbird.no har du selvfølgelig 24 måneders reklamasjonsrett. Dette betyr at du enten kan få varen reparert, ombyttet, pengene tilbake eller avslag i prisen avhengig av den konkrete situasjon. 

Selvfølgelig er det et krav at reklamasjonen er betinget og at mangel på vare ikke er oppstått som følge av feilaktig bruk av produktet eller annen skadeforvoldene adferd. 

 

HVOR RASKT SKAL JEG REKLAMERE?
Du skal reklamere innenfor rimelig tid etter at du har oppdaget mangelen på varen. Hvis du reklamerer innenfor to måneder etter at mangelen er oppdaget vil reklamasjonen alltid være lovlig.

Kontakt vennligst kundeservice ved reklamasjon på service@summerbird.no.

 

HVORDAN BEHANDLER VI DINE PERSONLIGE OPPLYSNINGER?
For at di kan inngå avtale med oss på summerbird.no har vi bruk for følgende opplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
e-post adresse

Vi foretar registeringen av dine personlige opplysninger utelukkende med formål om å kunne levere varen til deg.

Personopplysningene registreres hos Summerbird A/S og oppbevares fem år før opplysningene slettes. 

Når vi innsamler personopplysninger via våres website sikrer vi, at det alltid skjer med dit samtykke. På denne måte er du alltid informert om presis hvilke opplysninger som innsamles og hvorfor. 

Direktøren og webredaktøren for Summerbird har tilgang til de opplysninger som er registrert av deg. 

Digital redaktør for summerbird.no er Jakob Thage.

Vi oppbevarer ikke kundeopplysninger kryptert.
Vi transmitter ikke kundeopplysninger kryptert.

Opplysninger given til summerbird.no vidergives eller selges ikke under noen omstendigheter til tredjepart. Vi registrerer heller ingen personfølsome opplysninger.

Er du registrert hos Summerbird har du alltid krav på å få innblikk i registreringen. Du har også rett til innsikt i de opplysninger som er registrert om deg. Disse rettigheter har du etter Persondataloven og henvendelser i den forbindelse rettes til Summerbird via e-post service@summerbird.no

 

KLAGETILGANG

Hvis du vil klage over kjøpet ditt kan du henvende deg til service@summerbird.no. Hvis vi ikke er i stand til å imøtekomme klagen din kan du henvende deg til relevante nevn såfremt man oppfyller krav om videre saksbehandling.